27 lutego 2014

Rosja sierpień 2013 cz.1

Cześć. Wczoraj skończyłem opisywanie białoruskiej części mojej wycieczki do Moskwy. Zapraszam na pierwszą fotorelacji z Rosji! Jak to się mówi: Przeżyliśmy potop szwedzki, przeżyjemy i radziecki każdy inny! ;-). W tej części są 42 zdjęcia.

 Łazienka w hotelu InTourist w Smoleńsku (przedmieścia)

Ogród otaczający hotel.


Miejsce katastrofy smoleńskiej.

 Znicze pod brzozą smoleńską (prawdziwa brzoza smoleńska rośnie 350 m dalej, ale to pod tą są składane kwiaty i znicze).

Brzoza ze zniczami.

Prawdziwa brzoza smoleńska (nie sfotografowałem tego, co mam pod nogami; butelki po wódce, tu znalazłem 5 kopiejek - równowartość ok. 0,0042 zł, czyli 0,42 grosza)

Cerkiew w Katyniu.

Las Katyński - nawet ptaki tam nie śpiewają.

Pokój w hotelu w Smoleńsku (od sasa do lasa te zdjęcia)

Korytarz w hotelu InTourist.

Odłamek prezydenckiego tupolewa wbity w brzozę "zniczową"

Stacja kolejowa - Smoleńsk/Gniazdowo.

Wagon kolejowy, którym wieziono ludzi na Syberię/do Katynia.

Las w Katyniu - zbiorowa mogiła kilkuset tysięcy ludzi.

Tabliczka "nagrobna" jedynej zamordowanej tu kobiety.

Okolice "Dołów Śmierci". 

Dzwon, przy którym wysłuchaliśmy mszy.

Napis "Polski cmentarz wojenny. Katyń".

Butelki po ruskiej wódce na "Dołach śmierci".

Jedna z tablic informacyjnych - "Doły/Dolina Śmierci"

Ja na tle cerkwi w Katyniu.

Zachód słońca nad węzłem autostradowym - godzina 19 lokalnego czasu, 18 sierpnia.

Welcome to Moscow!/Witamy w Moskwie! Godzina 20.15 - korki sięgają 30 km.

Plac Czerwony - godzina 20.45 - następnego dnia będziemy go zwiedzać.

Widok z hotelu Beta (14. etaż) na dzielnicę Izmajłowo (trochę rozmazane; godzina 21.45)

Pokój w hotelu. Naprawdę polecam wyjazd! Jedzenie jak z bajki.

Widok z okna naszego pokoju (nr 1421) na nocne Izmajłowo ok. 22.00

Sobór Wasyla Błogosławionego - 19 sierpnia o 10 przed południem.

Zegar na Kremlu ze słynną Gwiazdą Kremlowską.

Jedna z ciekawych cerkwi w Moskwie.

Następna ciekawa cerkiew - cerkiew Chrystusa Zbawiciela (a zresztą, która jest nieciekawa?!)

Muzeum Sztuk Pięknych w Moskwie.

Duma - parlament Rosji.

 Eklektyczny budynek w Moskwie (nie pamiętam, jaki ;-/)

Panorama części Moskwy.

Jeden z soborów (chyba na Kremlu?)

Zegar na Kremlu

Muzeum Historyczne Miasta Moskwy - największe muzeum w Europie.

Wnętrze GUM-u - ekskluzywnego pasażu handlowego.

Ja na fontannie w GUM (1 gałka lodów = 9 złotych)

W tle jedna z "Siedmiu Sióstr Stalina" - budynek wygląda jak Pałac Kultury (który był na niej wzorowany).

Dom handlowy wielkiego formatu - GUM.

Mam nadzieję, że pokazałem trochę ;-).
S.

Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz





W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których Google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres IP i nazwa użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane Google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować. (więcej informacji w polityce prywatności)

Poznajmy się!

Cześć! Mam na imię Szymon. Cieszę się, że się tu znalazłeś - nie pożałujesz! Znajdziesz tu relacje z moich podróży, praktyczne wskazówki i porady, fotografię podróżniczą i osobiste przemyślenia. Czytaj, oglądaj, inspiruj się i... ruszaj w świat! A jeśli chcesz mnie o coś zapytać, to zwyczajnie napisz do mnie w komentarzu, na Facebooku czy mailem. (więcej o mnie tutaj)

Wesprzyj mnie lajkiem! :)

Moje artykuły

© Szymon Król / Za miedzą i dalej 2021. Wszystkie prawa zastrzeżone/All rights reserved. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Blog Archive

BTemplates.com